Wojewódzka debata na temat oceniania w ramach projektu „Szkoła bez ocen” odbyła się dzisiaj w Rzeszowie. Celem spotkania było omówienie propozycji zmian w prawie oświatowym, które wprowadziłaby Fundacja „Szkoła bez ocen”. Organizatorzy projektu proponują zastąpienie ocen cyfrowych ocenami opisowymi, aby uczniowie otrzymywali bardziej szczegółową informację zwrotną na temat swoich osiągnięć i braków.

Według Fundacji „Szkoła bez ocen” ocena cyfrowa jako ocena bieżąca nie jest zgodna z duchem i zapisami prawa oświatowego, które mówią, że jedynie ocena końcowa powinna być wyrażona cyfrą. Zdaniem organizatorów projektu, stosowanie ocen opisowych pozwoli na bardziej szczegółową i rzetelną ocenę postępów uczniów, co z kolei wpłynie na ich motywację do pracy nad swoimi brakami.

Projekt „Szkoła bez ocen” to ogólnopolska inicjatywa, która ma na celu uproszczenie i unowocześnienie systemu oceniania w szkołach oraz wprowadzenie zasad, które lepiej odpowiadają potrzebom uczniów i nauczycieli. W ramach projektu organizowane są debaty na temat oceniania w różnych regionach kraju, po których Fundacja „Szkoła bez ocen” opracuje rekomendacje dotyczące zmian w prawie oświatowym.

Propozycje zmian w prawie oświatowym, jakie przedstawia Fundacja „Szkoła bez ocen”, mają na celu stworzenie systemu oceniania, który będzie bardziej skupiony na wsparciu uczniów w ich rozwoju i zdobywaniu wiedzy. Ocenianie opisowe pozwoli na lepsze uwzględnienie indywidualnych potrzeb uczniów oraz na większą elastyczność i swobodę w ocenianiu. Zdaniem organizatorów projektu, takie rozwiązanie lepiej odpowiada na potrzeby nowoczesnego szkolnictwa, które coraz bardziej kładzie nacisk na rozwijanie umiejętności miękkich i kompetencji społecznych.

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *